A N T O N I A

130 år senare,.

Kategori: allt möjligt

Två bästa vänner,
den ena från norrland den andra från nigeria.
Den ena mörk den andre vit.
Mörk från norrland,
vit från nigeria.
Alla undrar hur detta gick till,
enkel fråga svarar dom tillbaka.
Den mörka vännen ler och säger glatt;
långt bak i släkten så reste vi hit,
och nu 130 år senare kom jag till.
Hela min släkt är svart så varför ska jag bli vit?
Svenskare än såhär kan man inte bli.
Den vite ler och fortsätter;
Min släkt gjorde tvärt emot,
far till varmare länder och fastnade.
Så nu 130 år senare kom jag till,
men åkte hit till sverige för här bor min vän.
Som bästa vänner gjorde dom allt.
Handla tillsammans och gick på dans.
En dag var det dags att åka bil,
bil till stan för att handla.
Bilen sladda till och,
bilen flög iväg.
Iväg mot centrum och allt folk.
Bilen stanna och hamnade på taket.
Folket runt omkring ser att i bilen sitter två vänner.
Alla får panik, börjar ringa efter hjälp och går fram för att se om dom klarat sig.
Båda ligger i taket på bilen,
blodiga och orörliga.
Alla börjar genast försöka rädda den vita flickans liv.
Tar tag i henne och drar henne sakta ur bilen.
Det går inte, något håller emot.
En svag röst hörs;
låt henne vara, hon går inte att räddas.
hennes liv är redan borta.
lämna oss ifred i en minut så att jag får ta farväl.
Alla rätar sina ryggar och skäms.
Den mörka tjejen kunde räddas.
Den mörka tjejen var vid liv.



image3

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tack för ditt stöd i min blogg

    Vad är tro... för dej? Vad är tro... för mig?
    Skulle gärna vilja ha kommentarer om det, det känns viktigt för mig.
    www.michellobban.blogg.se
    Vägen ur ett missbruk och kriminellt beteende
    MVH Michel

    2007-11-04 | 19:26:43
  • micha på väg från droger och kriminalitetm säger:

    nu ska jag börja blogga i gen hoppas du får en riktit bra jul....
    tack för dinna komentarer i bloggen hittils :)

    mvh

    michel

    2007-12-24 | 13:40:49
    Bloggadress: http://www.michellobban.blogg.se

Kommentera inlägget här: