A N T O N I A

tårar, tårar, sjö.

Kategori: allt möjligt

Idag var jag inte i skolan, vi hade en heldag i högbo.
Jag orkade inte, eller rättare sagt, min kropp orkade inte.

I söndags fick jag solsting/värmeslag, feberfrossa, mådde illa och kräktes. Hela natten.
Mamma kom in och tittade nedvärderande på mig där jag låg på toagolvet och skakade, hon tittade ett tag på mig öppnade sedan munnen och sa "egentligen borde jag bara låta dig ligga och lida".
Hon tyckte att det var mitt eget fel att jag mådde som jag mådde, men hon gav med sig och tog hand om mig.
Låg på toagolvet i typ två timmar, sen var jag tvungen att försöka sova.
Pappa tog fram solsängen och ställde den på mitt rum, mamma la blöta handdukar på mig.
Jag skrek för att dom var så kalla, men det var skönt.
Jag var tvungen att sova i solsängen för att den är så smal, och då kan jag inte vända på mig när jag ligger på magen, för det var bara ryggen som var bränd.

Idag, efter att alla varit i högbo, så åkte jag till kyrkan för att träna med johanna, mina och elin.
vi skulle sjunga kvart över och jag var jättesen och jättestressad.
Jag hade inte behövt vara stressad, vi fick börja en kvart för sent, niorna var sega.
Vi tränade på Suspicious Minds med elvis, fast dom har kortat den lite.
Först lyssnade jag bara när dom sjöng eftersom jag inte hade varit med och tränat innan.
Jag fick gåshud, det var vackert.
Efter vi tränat fick vi dra direkt till skolan, typ 10 meter, haha.
Vi började att möblera om direkt inför middagen, några var i köket och hjälpte stina med maten.
Alla hade damp och sprang runt och skrek på alla. Vi hade 2 timmar på oss innan niorna skulle komma, kändes som en halv. Resultatet av kvällen var nog lyckad iallafall, alla såg ut att vara nöjda. Alla grät efter lärarnas hejdåtal.
Jag johanna och matilda stod i köket och tittade när alla var påväg ut. Nästan alla grät, sedan började vi tre också att gråta, när alla killar i nian grät.

Allt var så jävla fint,.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Niorna var sjukt söta, vi också. Du måste va med mig nån dag! Dom tre dagarna som hitills har gått på sommarlovet har varit lite ensamma och jag skäms lite över att jag nästan längtade till skolan idag...

    2008-06-14 | 16:05:57
    Bloggadress: http://johannasnackarskit.blogg.se/
  • David säger:

    När ska dum skriva på din blogg då

    2008-06-15 | 11:47:28
  • D säger:

    Du

    2008-06-16 | 16:37:47

Kommentera inlägget här: