A N T O N I A

and the shoes are red,.

Kategori: allt möjligt


du skrämde mig nästan till döds.
jag har sagt förlåt, jag kan inte säga mer.
jag hoppas att du förstår hur mycket jag ångrar mig för din skull.
men jag kan inte få det ogjort.


allt jag vill just nu är att lägga mig ner, liten och försvarslös, och känna mörkrets välkomnande famn...


du förstår inte hur rädd jag var,

det var som om jag satt och väntade på ett samtal,
att jag skulle lyfta på luren och höra; jag har fått i uppgift att meddela detta tragiska besked av din älskades bortgång.

jag var beredd med skorna i handen,
att springa till den högsta punkten jag känner till.
luta mig fram och känna asfaltens hårda yta träffa mig innan jag lät mörkret omfamna mig.



jag vet inte om du förstår den här sidan av mig.
men lär känna den, lär känna mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: