A N T O N I A

Hans Zimmer,.

Kategori: musik




maestro - hans zimmer
the holiday soundtrack

hade lust att se på film mitt i allt städande, mamma tvingar mig att städa, hon är störd.
hon stod och anklagade mig för en massa skit som jag inte ens visste om.
så jag fick rus på henne och satt mig ner och kollade på film.
först tvekade jag att se the holiday, har redan sett den så många gånger.
men så fort filmen gick igång så kände jag precis som så många gånger tidigare att det här är en bra film, en film för mig. jag förstår inte hur man kan göra en så bra film, den är mysig, rolig, och så sjukt sorglig. man kan se sig själv i deras situationer, även om jag inte ens är i närheten av deras ålder. jag har alltid tyckt att musiken i filmen är bra, men först idag la jag märke till hur sjukt vackert soundtracket är, lyssna bara...
som vanligt började att gråta från när arthur går till sin tillställning, precis när dom öppnar dörrarna och han ser hur mycket folk det kommit för att se just honom...
jag gråter alltid just precis där, hur mycket jag än försöker att inte göra det, så gråter jag...
grät konstant från den biten till att eftertexterna var slut, seriöst... jag grät när det var eftertexter?
men det är inte mitt fel att dom satt den sjukt fina låten där också, så nu vet alla hur dom fångar mitt hjärta...
skriv en sjukt fin låt, utan text. klarar mig bra med bara melodin...
ni hör ju, helt sjukt...
nej, nu ska jag lyssna vidare, gråta lite mer, sedan städa igen...


Kommentarer

  • Hanna säger:

    ååååh, den filmen är helt underbar! :>

    2008-11-28 | 19:08:47

Kommentera inlägget här: