A N T O N I A

femochsex,.

Kategori: hejdå sandviken


polen, dag fem och sex

båda dagarna kan sammanfattas rätt kort.

har inte gjort något annat än att läsa, läsa och.. läsa.

har inte ens lämnat lägenheten, det längsta jag kommit är ut på balkongen. haha.

eller jo, på söndagen fick vi besök av mammas släkting eller nåt.

hon tittade på mig jättemycket sedan sa hon till mamma: gud vilken vacker hud hon har. den är så ljus.

det växte upp svarta stora moln inom mig, jag som gör allt för att bli solbränd, skulle kunna döda för att få vara brun.

mamma försökte förklara att det är sällsynt i polen att man är så ljus i huden, att alla är så solbrända jämt. och att jag är extra vacker med min vackra ljusa hud.

hon fortsatte att titta på mig hela tiden, tom. pappa reagerade på det. sedan tittade de på kort som vi tagit, och åter igen tog hon upp att min hud var så vacker. hon var helt chockad över att man kan ha så fin ljus hud. jag blev ännu argare, haha.

visst blir man glad för en sådan komplimang men,. jag gör allt för att bli brun, utan att lyckas.

sedan drog hon hem och jag satte mig för att läsa lite mer.

kom på en till sak.

på lördagen frågade mormor vad jag ville ha till frukost på söndagen.

hon satt och snacka om nå korv som jag fattade noll av, så hon ritade en bild.

jag fattade ännu mindre.

kvinnan måste haft ig i bild, haha.

en timme senare hör jag morfar ropa: FROOOOKUUSHTKÅÅRFVH!
jag fattade noll varför han hade börjat skrikat de, sen sa han: jag kom på det svenska ordet för det.. FROOKUUOOSTKÅÅÅRFVH!

han såg skitnöjd ut, skrek det några gånger och skrockade för sig själv emellan. ibland kan han banne mig sprida glädje.

det bästa var att han sa det olika varje gång, menmen. han var nöjd, inte mycket man kan göra åt,.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: