A N T O N I A

fyra, en enkel fyra,.

Kategori: hejdå sandviken


polen, dag fyra

är det en man som sjunger, hör jag rätt?
nej, jag sover, jag drömmer bara.
nej jag hör nog en man som sjunger, det är nog polens nya idol 2009, nej jag drömmer.
det låter allt högre, sången kommer närmare. aha, någon har satt högtalare på biltaket och åker runt med polens nya idol 2009. nej jag sover nog i alla fall.
det låter rätt högt nu, och jag har ögonen öppna, igen. jag sov aldrig, jag drömde aldrig.
det var som fan,.

jag har ställt mig upp och tittat ut genom fönstret för att ta reda på var ifrån ljudet kom.
där nere, på vägen, ser jag ett led med 200-300pers. många har stora ryggsäckar, en del bär även på megafoner. närmare slutet av ledet ser jag honom. en man i medelåldern går med en mick och sjunger något, låter som en slags psalm. jag häver mig ut genom fönstret för att se åt det hållet de kom ifrån, där är de, ännu flera. jag minns plötsligt vad det är för folk, pilgrimer. det är uppåt en 20 led, om inte mer, 200-300pers i varje. i varje ed har de någon som sjunger, läser, ropar, pratar,.
haha, mitt i alla seriöst sjungande/pratande led kommer det något som låter som ordjakten, jag kan inte låta bli att le. en kille, som låter ung pratar, skämtar lite, råkar trycka på en knapp som gör att en melodi, typ en såndär "vänta på din tur i telefon"-melodi spelas och han börjar skratta. jag skrattar också. sedan kommer de seriösa leden igen. och plötsligt hör jag något jag känner igen. någon har gjort om 'living next door to alice' (vet inte om låten heter så, ajah) med värsta psalmtexten, typ. efter alla dessa led och ståhej kan jag äntligen lägga mig ner och sova igen.

pappa kommer och väcker mig 2tim senare, dags att trycka i sig frukost.
efter frukosten drog vi till basaren, tittade lite. fick nästan solsting så vi drog till pappas favorithak(?) och tröck i mig en cola, som vanligt. haha pappa tröck i sig korv med bröd, som vanligt. och mamma och jag delade även på glass.
mamma kunde inte motstå frestelsen att prova den illblå glassen, provade även en citronglass. och vet ni vad. jag har en ny favoritglass. "ufo", den blå glassen var så förbannat god, det blir nog mer av den innan jag drar hem.
efter det gick vi runt lite, köpte strumpor åt pappa och bhar åt mig. min mamma tyckte inte om den lila, hon tyckte att den såg extremt porrig ut. men sedan var den tydligen skitfin? bra mamma.
drog vidare till nå köpcentrum vi alltid drar till, testade en miljon tröjor, ingen passade. jag var för tjock för lla, jävöa skinny people här, typ alla väger tre kilo.
vi hittade i alla fall ett till par skor åt mig, för ovanlighetens skull med klack. så förbannat fina.
drog hem, åt apagod mat som mormor lagat sedan efter frukosten.
läste lite, och tittade på folk genom fönstret.
det åkte förbi ett gäng på gamla mopeder, skitsöta. de var väl ca 15-20pers.
läste lite till, somnade,.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: