A N T O N I A

polen hälsar,.

Kategori: hejdå sandviken


jag vet att det är dag två på mina tio dagar i polen.
men jag har ännu inte hunnit köpt internet så jag kommer skriva om både dag ett och två nu.
haha, och om ni undrar hur jag fått internet.. jag snyltar av bekanta. fika får jag också på köpet, tackar jag inte nej till.

polen, dag ett

första dagen i polen och det är redan en katostrof.

när vi kom fram till mormor fick jag sms av kamcia att jag skulle möta henne klockan fyra, klockan var då ett.

la mig direkt i sängen och somnade, vaknade vid tre, gjorde mig klar och åkte iväg.

haha, rätt pinsam situation, jag såg henne och stod och tittade på henne för att hon skulle märka mig, vilket hon inte gjorde.

det hela gjorde mig osäker på om det var hon, mamma fick gå fram och fråga och.. ja det var kamcia.

jag ville bjuda på fika för att hon inte hade pengar, men nej inte fick jag göra det, hon tyckte att det kändes fel.

jag tjatade ett par gånger och gav sedan upp.

vi satt mest i steksolen och pratade om lite allt möjligt, synd att hon ska åka bort imorgon, annars skulle jag gärna vara mer med henne. eftersom att det inte heller blir någon resa till krakow, för att filip är i england på språkresa, kul.

vi blev förövrigt attackerade av flugor och en jävla duva, jag som hatar fåglar, typ.

haha, vi såg även en kille med hål i byxorna.. vid stjärten.. jag tror inte att han hade några kalsonger heller. ajah ett gott skratt gav han oss i alla fall.

pappa var anmällt pinsam och sprang runt med mormors jävla handväska hela dagen, ett par random killar började asgarva när pappa började vifta med dem. lagomt pinsamt, ja.

jag har även kommit fram till en sak under dagen jag var med kamcia, typ alla röker här. från typ 14 upp till hur gammal en människa nu kan bli.

visst har unga människor rökt här förut, men aldrig så som nu. inte i denna utsträckningen. känns typ som att folk röker här för att.. "det är inne".
jaja, inget av ovanstående är en katastrof men,.
när vi kom tillbaka hem till mormor blev vi väldigt varmt välkomna av: HEJ DET FINNS INGET VATTEN I HELA OMRÅDET FÖR ETT RÖR HAR SPRUCKIT 'ler oroligt'
kul, jättekul. jag som skulle duscha på kvällen.
menmen. när jag vaknade imorse så var det fixat så att jag kunda duscha,.

nu ska pappa snylta min dator, och när jag fixat internet ska ni få en bild från dagen också..




Kommentarer


Kommentera inlägget här: