A N T O N I A

cut?,.

Kategori: allt möjligt


"...det är mörkt när jag vaknar, jag fumlar runt med armen i luften tills jag hittar min väckarklocka. trots att jag ser suddigt ser jag att den visar 03.24. med tunga ben går min kropp helt av sig själv upp ur sängen och ner för korridoren, jag har ingen aning om vart jag är på väg. det är inte förrän jag stannar och vaknar till som jag ser vart jag är, mamma och pappas rum. jag vet inte vad jag gör här, vet inte varför mina ben styrde mig hit. plötsligt blir allting svart, jag känner hur golvet tar emot mig och genom allt det trötta och svarta hör jag mamma som på mils avstånd. när jag vaknar igen är jag på väg hem igen, tydligen har jag varit vaken en gång innan också, sagt att jag mått bra så att jag fick åka hem. jag minns det inte, minns inget. jag har tydligen varit på sjukhuset den här natten. blodbrist. tänk om mina ben inte styrt mig till deras rum, då hade jag kanske inte behövt vakna idag..."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: