A N T O N I A

blodpropp i pillerformat tack!,.

Kategori: allt möjligt



jag förstår inte, är p-piller nya innegrejen eller?
p-piller verkar fan vara den nya chailatten.
allt fler skaffar p-piller helt utan anledning enligt mig. många med kommentaren "jag vill ha mer kontroll över min mens". men hallå, hur gammal är du? hur länge har du haft din mens? det kan ta flera år innan ens mens blir regelbunden, jag ger den en chans att bli det innan jag börjar äta blodpropp.
jag hade regelbunden, men på senaste tiden har hela alltihopa varit skruvat, min mens har kommit och gått som den vill, det hela är pga att jag är stressad och har sömnproblem, vilket tydligen är vanligt i tonåren. många käkar det för att dom har ruggiga problem med sin mens, och det förstår jag. men när man bara känner för att ha lite extra koll på sin mens känns det lite väl överdrivet. de flesta av dessa har också nyss skaffat pojkvän, det hela blir bara patetiskt när de inte vill erkänna sånt. jag läste även att typ alla kvinnor som käkar p-piller ger upp för att bi-effekterna är för många/ för stora. de flesta som käkar det slutar därför, och när de slutar fuckar mensen och allt annat upp sig ännu en nivå. jag förstår inte hur man självmant kan knuffa sig in i en sådan situation om man inte har en riktigt bra anledning som tex. extrema mensproblem. men alla gör ju som de vill, men jag ser ingen mening i att sätta blodpropp före gummi.
tack för mig,.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: