A N T O N I A

dry your eyes mate,.

Kategori: allt möjligt


det här fick mig att gråta, gråta mer än jag gjort på länge.
gråta för att det var så fint.

"Kära 9AB,


Vi har nu haft 6 långa år tillsammans som klass. Vissa av er har jag bara gått med i två år, andra tio. En del av er har jag gått med ända sen jag tog mina allra första stapplande steg på Blåsippans förskola.

   Även om vi är typ jordens drygaste klass och även om vi har bråkat och skrikit åt varandra som idioter så kommer ni alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Ni symboliserar hela min uppväxt. Jag har så många minnen med er så jag blir mörkrädd. Jag har minnen för livet med er. För vem kommer nånsin glömma att fråga när spadarna kommer på varje klassråd? Vem kommer glömma Lasses "majacas, majacas" från matten i femman? Okej, de flesta har nog glömt just det. Men vem kommer någonsin glömma när brandlarmet "råkade" gå på Jernvallen, samtidigt som vi stod i duschen? Vem kommer nånsin att glömma hur det var att stå där halvnaken på parkeringen mitt i vintern? Kommer vi glömma hur mycket det åskade när vi sov i Uddstugan i Högbo? Vem kommer att glömma alla asgarv vi faktiskt haft tillsammans, hur mycket vi än hatat varandra? Inte jag i alla fall.

   Vi kommer alltid att vara bättre än 9CD. Även om de blir kungar, presidenter, fotbollsproffs eller miljonärer så kommer vi alltid att vara bättre än dem. Hur mycket vi än toppar laget så kommer vi alltid ha vunnit rättvist, för vi ÄR bättre! Vi är bättre på all sport, vi är bättre på bråk, på sammanhållning, på torsdagsämnet och bättre på att vara bäst.

   Jag vill nu bara påminna er om en sak. Glöm inte mig. För jag lovar, jag kommer inte att glömma en enda en av er. Tänk på mig när ni står där som kungar, presidenter, fotbollsproffs eller miljonärer. Tänk på mig när ni vunnit OS-guld, tänk på mig när ni blir kändisar. Tänk på mig när ni nått ert mål. Tänk på mig när ni är lyckliga. Nämn mig i alla era tacktal. Så lovar jag att nämna er. Säg att: "Sist men inte minst vill jag tacka Johanna, min gamla klasskamrat, det var hennes vackra ansikte och lena stämma som fick mig att bli den jag är idag." För så är det för mig. Utan er hade jag inte varit den jag är. Vi, tillsammans, hade inte varit 9AB, Jernvallsskolan. Tyvärr är vi inte det så länge till. Men till dess, ta till vara på den här tiden.

   Nu när jag sitter här en tisdagkväll och vet att jag borde skriva på en av de tusen fördjupningarna vi ska göra, så sitter jag och skriver det här till er, för jag älskar er <3 "

puss johanna, pusspusspuss.




Kommentarer

  • therese säger:

    GRÅTER

    gud så vackert och jävligt sorgligt asså .

    att jag ska behöva gå kvar med alla fjortisar & dampbarn .

    kan inte nån utav er läsa den där på middagen ? asbra juuuu ;o

    2009-05-25 | 21:41:32
    Bloggadress: http://susannattherese.blogg.se/
  • therese säger:

    GRÅTER

    gud så vackert och jävligt sorgligt asså .

    att jag ska behöva gå kvar med alla fjortisar & dampbarn .

    kan inte nån utav er läsa den där på middagen ? asbra juuuu ;o

    2009-05-25 | 21:42:00
    Bloggadress: http://susannattherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här: