A N T O N I A

miljötinget 09

Kategori: allt möjligt

Är nu hemma efter en hel helg i Gävle, har varit på miljötinget för er som undrar. Helvete vad kul det var, det var en helt annan anda och mycket mer drag i alla jämfört med förra året, även fast vi var färre deltagare i år. Nytt för i år var att folk från hela sverige var med, en tjej i min workshops-grupp var från Karlskrona, hon har nog rest längst av alla av de jag mötte i alla fall.
Tyckte att det var bra gjort att få dit parken, världens bästa finaste parken, haha. Och Clockwise såklart, dansvänligt som fan.
På tal om dans, dansen under clockwise spelning spenderade jag med Johanna och vår nyfunne vän Philip. Lite smått roligt allt det där faktiskt. Vi skulle göra solrosprojektet på lördagen, men jag och johanna kunde inte hitta några från sandviken. Vi var precis på väg att gå med en grupp med folk från falun och hofors då vi hittar John och Philip, som förövrigt går på GS, haha.
Måste säga att Philip gick ihop rätt bra där, hade lagomt rus ett tag, vi fick just i allt detta ruset för oss att vi skulle bikta oss, det slutade ju fint. Vår grupp satt i myshörnan och gjorde ingenting, eller.. Jag och Philip satt och skrek av skratt hela tiden, Johanna skakade på huvudet åt oss och John satt mest och åt eller gav oss en konstig blick.
Middagen var ju trevlig, satt med Johanna, Philip och tre helt okända tjejer. Live-bandet spelade typ sjukt högt (kan bero på att vi satt precis bredvid) och det var svårt att höra vad alla andra sa. Philip sa något som jag trodde var "Jag la upp den i hennes knä", i Johannas alltså. Philip och jag fick garvattack igen..
Haha luncherna (stava?) var rätt roliga. Första lunchen satt jag och Johanna och pratade om att vi var så sjukt mobbade som bara var två, förra året var vi typ sju. Precis när vi sitter och pratar om att man ser som mest mobbad ut när man sitter ensamma i matan kommer det två personer och sätter sig med oss. Jacob och Max, rätta mig om jag har fel. De var trevliga, hade dock svårt att höra vad de sa när de pratade så tyst. Haha acob var förövrigt sjukt lik Björn Gustavsson. Andra lunchen satt vi med en översocial kille som jag inte alls minns namnet på. Han var lite väl högljudd istället, dock fick han igång disskussioner (stava). Det var kul faktiskt, att träffa nytt folk.

Nu ska jag laga mat, med andra ord värma mat. Om jag kommer på något mer skriver jag det,.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: