A N T O N I A

idiot?, nej idol.

Kategori: allt möjligt

Ingen kunde väl missa Idol igår. Igår togs alla finalisterna (kan man kalla de så) ut.
Juryns wildcards förvånade mig starkt, men vad kan jag säga, ofc behöver de en flickidol för att göra tv. Men resten av dessa? Varför fick inte Carl eller Moa chansen? Istället tycker juryn 'ja men självklart ska Camilla få en till chans, det var ju så synd om henne igår'. Camilla floppade sig så ruggigt så att det var pinsamt, EN TILL SPEEDAD LÅT? Tänker tjejen med stjärten eller med den genomskinliga klänningen hon hade på sig?
Hon har valt två så fina låtar, hon har lyckats slakta båda. Jag skulle helt ärligt sitta och lyssna på gitarrslaktaren (endast vi på MP09 som förstår) än lyssna på Camilla i tio minuter.
Hon hade en chans att visa hur bra hon var, hon sumpade den. Förövrigt fattar jag inte varför Laila kallar henne för schlager hela tiden, det där är inte schlager. Det Camilla håller på med passar hemma på Show-timmen på en Finlandsfärja. Allt jag får upp i huvudet är när Johan Glans säger 'kom och titta på finhits, alla de stora hitsen från finland' eller något i den stilen. De borde ha slaktat Camilla så som hon slaktade låtarna och låtit någon annan få denna stora chansen. Juryn skämdes nog och ångrade sitt val när svenska folket empati-röstade vidare Camilla. Alla tyckte så synd om henne efter det som hände, när hon trodde att hon gick vidare.
Om jag vore Jon hade jag börjat skrikit och hoppat allt vad jag kunde för att sedan gråta ut i media att jag hörde så fel på Jon och Eddie...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: