A N T O N I A

sfi nästa.

Kategori: allt möjligt

Jag älskar mormor för tillfället.
Igår satt jag och mamma och spelade "crosswords puzzle", påminner lite om alfapet eftersom att man ska bygga ord och alla måste vara länkade. Mormor blev nog uttråkad av att bara titta på så hon ville försöka hon också. Hon ville testa att skriva ord på polska med svenska bokstäver, inte så lyckat. Det enda hon lyckades skriva var "kot" polska för katt. Dock hade hon inget o men o:et i kot uttalas som svenskans å. Min mormor skrev med andra ord kåt, vilket fick mig och min mamma att gråta av skratt. Hon förstod ingenting stackarn utan tyckte att hon var skitsmart som använde å:et.

Mormor FTW!

Kommentarer

  • Hannnuiie säger:

    Hahahhahaha vad roligt! xD

    2010-08-04 | 21:38:21

Kommentera inlägget här: