A N T O N I A

tjolahopp.

Kategori: allt möjligt

Mormor och morfar, aka. polen, har varit här i en dag. De går mig redan på nerverna och de ska vara här i en månad. Kul.
Okej, jag vet redan nu att jag kommer att sakna sönder dem när de åker hem. Det gör jag alltid. Men just nu är de så enormt jobbiga. Tur att morfar håller sig på altanen för det mesta och mormor är i trädgården så länge det inte regnar. Då flyr hon in i köket.

Den enda för tillfället svensktalande personen i huset (pappa) åkte till Stockholm idag och lämnade mig själv med polen och mamma, inte okej.
Dock har mormor lovat att göra blåbärspiroger. Ni inser inte hur gott det är. Dock ser man ut som en femåring på utflykt i skogen för hela kroppen är lila. Jag fattar inte, inte äter jag piroger med armarna liksom?

Idag ska jag utför min favoritsyssla, städa (hej ironi), och sedan ta en tvåtimmars dusch. Okej, en timme annars dödar morfar mig. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: