A N T O N I A

ursäktar för stavfel osv.

Kategori: allt möjligt

Sitter och är emo här hemma, helt ensam. Pappa fyller år idag och han drog iväg tillsammans med mamma och vänner så de kommer inte hem förrän efter nio. Skönt att vara ensam tänkte jag, tills jag kom på att jag måste städa hela huset (mäklaren kommer och kollar värdet nu på måndag) plus att jag måste laga mat.
Dock tycker jag om att laga mat i alla fall, lagade vegetarisk köttfärssås eller vad man ska kalla det. Kom på receptet helt själv (stolt tjej) förut. Blev dock lite för lite morötter, en till och det hade varit perfekt.

Världens bästa vegetariska köttfärssås (lol den är gjord på morötter inte kött?) gjord av världens bästa människa - antonia.

Du behöver:
1 gul lök (vill skriva ihop det till ett ord)
ca 4 morötter
1 icas finkrossade tomater med chili
1 gefleortens crèmefraiche mexican chili
röd currypasta
cafe de paris (kryddan, inte såsen. Har du ingen så funkar det säker precis lika bra utan eller så kan du byta ut den mot någon annan bladkrydda du tycker om)
chilikrydda
salt
peppar

Gör så här:
Hacka löken och riv morötterna. Stek/fräs(?) löken så att den precis får färg, häll i morötterna och stek/fräs vidare. Krydda med lite salt och peppar och fortsätt fräsa ett bra tag till. Smaka på morötterna/löken och känns det bra kan du hälla över tomaterna. Låt det "koka upp" och krydda med cafe de paris, salt och peppar. Häll över crèmefraichen. Låt det hela koka ett tag och ha sedan i chili och LITE currypasta, ca 1/3 tesked. Smaka och krydda eventuellt med mera salt, peppar och cafe de paris.
Servera med pasta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: