A N T O N I A

glädje i vardagen, jo tjena.

Kategori: allt möjligt

Jag tar en paus ifrån livet ett tag och petar in ett blogginlägg i min tomma, gapande blogg.

Jag hatar att vara sjuk, man missar så sjukt mycket i skolan även om det bara rör sig om någon dag. Jag visste att jag var efter i vissa ämnen men insåg inte hur mycket förrän nyss när jag tog fram böckerna och börja plugga. Jag grät de första 30 minuterna för jag insåg att jag får sitta hemma hela helgen med en massa pluggande inom en miljon olika önen långt upp i analen. Det är ingen idé att ens försöka fråga om någon vill göra något då jag har historieprov på något som jag inte ens finner intressant och matte b prov på samma dag. Imorgon måste jag till skolan även om jag har feber annars kommer jag att vara efter i matte a och vara tvungen att flytta fram samhällskunskapsprovet för typ femte gången och då kommer det hamna på samma dag som de andra två proven, inte okej.
Idag bröts även mitt "enda tjejen i klassen som varit med på alla idrottlektioner i år". Inte okej igen.

Jag kan trösta mig själv med att jag ska vara hundvakt imorgon i alla fall, typ jordens varmaste välkomnande när man kommer hem från skolan. Det skulle dock vara mysigare utan allt skäll, men det får man leva med.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: