A N T O N I A

chacha maten.

Kategori: allt möjligt

Jag lagade nyss mat åt min mormor och morfar. Alltså jag blir tokig, hur mycket kan man äta?
Alla som tycker att tonårskillar äter mycket måsste se min morfar innan ni säger det. Hade jag ställt fram en hink med mat som delas på fem personer hade han ätit halva själv. Utan problem.
Idag hade jag kokat hur mycket makaroner som helst eftersom att jag tänkte att det skulle räcka till pappa också ifall han skulle vara hungrig när han kom hem. Men nej. Morfar åt lätt halva själv, mormor var inte långt efter hon heller. Så där satt jag med min lilla fågelportion och kände mig uppskattad. Inte.
De typ hästa i sig maten. Man ska njuta när man äter. Känna smaken i hela munnen och inte ana någon svag eftersmak halvvägs ner i strupen.
Okej, jag erkänner att jag också hästar ner maten i magen ibland men fan inte varje gång och speciellt inte om jag aldrig smakat det som det bjuds på. 
För mycket negativitet här nu känner jag. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: