A N T O N I A

var det bättre förr?

Kategori: funderare

Jag sitter och är nostalgisk över msn tillsammans med min käre vän Julia.
Kom då plötsligt på en sak...
När jag var liten, ungefär dagisåldern, då var det Electric banana band som gällde.
När man kom upp i lågstadiet osv. var det Bubbles och sedan blev det Markoolio.
Dagens barn lyssnar på typ Crazy frog, Usher och big brother-låten och remixer remixer remixer.

När jag var liten såg man på Trazan och Banarne, Arthur, Richard Scarrys äventyrsvärld, Mumin... behöver jag fortsätta?
Idag ska man vara lite fin i kanten och se på animerat och alla barnprogram ska vara sådär överdriver pedagogiska.
Inte okej, det är bara tråkigt.

Vad fan hände, plötsligt känner jag mig ännu äldre än i somras då ett av barnen på lägret utbrast chockat "VA? LEVDE DU PÅ 90-TALET?"

Nu blir det en stor kopp te och några avsnitt av full frys!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: